John Lin is een stereotype Nederlandse Chinees. Opgegroeid in een afhaalchinees en o.a. goed met cijfers. Het opgroeien in twee culturen geeft John een uniek perspectief op het Westen en Oosten. Naast zijn studie Innovatiemanagement aan de Erasmus Universiteit Rotterdam een half jaar gestudeerd aan de Shanghai University of Finance and Economics. Bij bol.com is John begonnen als Strategy & Business Developer en is tegenwoordig één van de eerste Ecosysteem Developers. Hij is verantwoordelijk voor strategische partnerschappen met bedrijven die verkooppartners ondersteunen op het bol.com platform. Naast bol.com is hij een spreker en heeft zich vanuit zijn Nederlands-Chinese achtergrond verdiept in innovaties en trends in Azië en vertaalt deze graag naar de lokale markt. John gelooft dat China op veel gebieden verder ontwikkeld is dan de meesten van ons weten en neemt je graag mee op een inspirerende reis in zijn verhalen.
John Lin schrijft om het nummer over digitale retail ontwikkelingen in China. Zijn bijdragen aan het magazine verschijnen vervolgens ook op de website van Twinkle.