Magazine: Twinkle nr. 4 - april 2020
Laurens Spiele siert de cover van Twinkle nummer 4. ‘We willen niet zozeer de sportwinkel van Nederland worden, maar meer het favoriete sportmerk’, zegt hij over zijn werkgever Decathlon. Een duurzaam merk, dat uit de ratrace op de last mile is gestapt. Decathlon rekent weer verzendkosten, Spiele legt uit welke impact dat heeft gehad. In dit aprilnummer van Twinkle natuurlijk ook veel aandacht voor zakendoen in coronatijd. Peter van der Schaar beschrijft waar kansen liggen voor online ondernemers, bol.com’s John Lin gaat in op de maatschappelijke rol van Chinese techbedrijven. Verder staan we uitgebreid stil bij de belofte van augmented, virtual en mixed reality. Waar zouden webshops op dit moment in moeten investeren? En we gaan in op een veelgehoorde marketingterm: heeft jouw bedrijf al een purpose? In dit nummer lees je verder onder meer over de kansen van bol.com als kledingverkoper en de prijsdruk die Amazon in Nederland met zich meebrengt. Onze mysteryshopper doet verslag van zijn online winkelervaringen bij Bristol. Hoeveel sterren krijgt de ‘no-nonsensewebwinkel’?