‘Duurzame producten zijn een hype’, was de stelling die de redactie van Twinkle voorlegde aan Tineke Meeder-Rosbergen, directeur van Partydeco.nl, Weddingdeco.nl & Kidsdeco.nl.
Tekst: Tineke Meeder-Rosbergen
Als ik om me heen kijk, zie ik zeker dat duurzame producten steeds vaker worden aangeboden en dat een duurzame lifestyle populairder wordt. Denk maar aan biologisch katoen in kleding, gerecyclede petflessen, maar ook aan het verkleinen van je footprint. Ook mijn leveranciers zijn steeds meer bezig met het maken van betere keuzes voor mens en milieu. Het verduurzamen is zeker een trend. Rond het woord hype hangt een ietwat negatieve sfeer, omdat het fenomeen meer zou betekenen dan het in werkelijkheid is. In mijn ogen is het verduurzamen iets waar alle bedrijven mee bezig zouden moeten zijn.
Binnen mijn bedrijf zijn wij zeker bezig met duurzaamheid, omdat ik dit van jongs af aan al gewend ben. Hier heb ik, ook privé, veel nieuwe dingen aan toegevoegd onder het mom ‘alle beetjes helpen’. Het is niet nodig om volledig om te schakelen naar een duurzaam bedrijf als je dit niet hebt, maar kijk welke zaken je zou kunnen aanpakken. Heb jij al inzichtelijk wat jouw bedrijf doet aan duurzaamheid? En heb je een plan opgesteld voor de toekomst? Dit zou een onderdeel moeten zijn van elk bedrijfsplan. Zet het eens op de agenda! Wij hebben meer dan 150 leveranciers en duurzaamheid staat steeds op de agenda tijdens meetings met externe partijen om zo invloed uit te oefenen en impact te maken die verder gaat dan ons bedrijf.
Gelukkig zijn steeds meer mensen bezig met wat hun aankopen en acties voor gevolgen hebben voor het milieu. Naar mijn mening mag de boodschap nog veel meer verspreid worden, want niet in elke generatie leeft het evenveel. Zijn duurzame producten een hype? In mijn ogen is het een trend en ik ben er maar wat blij mee dat men inziet dat wij zelf het verschil moeten maken voor een betere aarde.
Tineke Meeder-Rosbergen is directeur van Partydeco.nl, Weddingdeco.nl & Kidsdeco.nl. Zij geeft de pen voor de volgende column door aan Hanneke van Kooten, mede-eigenaar en directeur marketing Van Kooten Tuin en Buiten Leven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zet het op de agenda
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.