Twinkle | Digital Commerce

Webshopklanten Carrefour profiteren van kortingsverdubbelaar

2017-08-07
25081410
  • [nieuws]
  • 1:17

Na de hoogslaper-prijsfout bij Leen Bakker ging ook supermarktketen Carrefour afgelopen week de fout in: klanten die online bestelden, zagen kortingen dubbel op de digitale bon verschijnen. Daarop volgde een massale orderstroom in de webshop, die Carrefour uiteindelijk heeft laten doorgaan.

Enthousiaste Belgische klanten deelden de kortingsfout op sociale media, waardoor velen geattendeerd werden op de wel heel gunstige bedragen in de webshop. Een kattenasiel bestelde zelfs pallets vol kattenvoer. Met het asiel heeft Carrefour inmiddels een compromis gesloten, maar heeft besloten de overige klanten met de stuntprijzen te laten wegkomen.

Online prijzen gelijk aan supermarkt

'Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk', zegt woordvoerder Baptiste van Outryve tegen Het Laatste Nieuws. 'Enkel wie er echt misbruik wilde van maken, door plots hele grote voorraden op te kopen, hebben wij wel geweigerd.' De prijzen in de webshop zijn in de tussentijd gecorrigeerd.

Leen Bakker

Foute beprijzing in de webshop van Leen Bakker zorgde onlangs voor furore onder Nederlandse consumenten, die in groten getale hoogslapers voor 24 euro per stuk bestelden. De meubelketen heeft inmiddels laten weten die bijzondere deal niet na te komen, waarop een juridisch adviesbureau aankondigde Leen Bakker voor de rechter te dagen. In het verleden gingen Otto, Hema, Philips en bol.com ook de fout in; geen van die bedrijven leverde klanten ook daadwerkelijk producten voor het foutieve bedrag uit.