Discountketen Wibra lanceert ‘een dezer dagen’ een webshop voor consumenten. Het is nog niet zeker of de webshop ook na de coronacrisis wordt aangehouden.
Wibra start met een beperkt assortiment van de belangrijkste producten voor klanten, zoals producten op het vlak van schoonmaken, keuken en badkamer. Op termijn wordt dat assortiment mogelijk uitgebreid, maar eerst wil het bedrijf de kinderziektes elimineren. ‘We moeten onszelf niet voorbij rennen,’ aldus ceo Bas Duijsens aan Retailnews.
Het is nog niet zeker of de webshop ook na de coronacrisis blijft bestaan, eerst wil de retailer kijken of het dezelfde klanten trekt als in de winkel en wat straks het effect is op de traffic naar de filialen. De retailer koos eerder bewust niet voor een webshop, vanwege de relatief hoge kosten voor het verzenden van laaggeprijsde artikelen. Vorig jaar lanceerde Wibra wel een b2b-webshop voor de schoonmaaklijn Dasty.
eindelijk een webshop. echt tof!