Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Macky’s Pet Care

2024-10-24
1000562
  • [interview]
  • 1:27

Liefde voor huisdieren en passie om hun leven nóg leuker en gezonder te maken. Dat was de aanleiding om te starten met Macky’s Pet Care.

‘We hebben alles wat we verkopen zorgvuldig zelf uitgezocht en bieden alleen producten aan waar we zelf achter staan’, gaat Rocky Reijenga voortvarend van start. Hij is mede-eigenaar van de nieuwe dierenwebshop. ‘Voeding is het belangrijkste en we besteden daar dan ook extra veel aandacht aan om het de baasjes zo makkelijk mogelijk te maken.’ De grote dierenzaken hebben volgens hem vaak zo’n enorm assortiment, dat klanten keuzestress krijgen en niet meer weten welk artikel het beste is voor hun huisdier. Daarnaast vindt Reijenga klantenservice een essentieel onderdeel: ‘We willen weten wat klanten wensen en nodig hebben en we denken met plezier mee als iemand specifieke dierenspullen nodig heeft.’

De webshop heeft geen magazijn. ‘Door middel van een slim systeem worden de meeste bestellingen direct doorgestuurd naar de leverancier. Hierdoor is er aanzienlijk minder transport nodig, dat is minder schadelijk voor het milieu, en ook blijven de levertijden laag’, aldus de mede-eigenaar. De leveranciers werken op hun beurt met diverse bezorgdiensten.

De gloedjenieuwe webshop heeft al een aantal artikelen in de aanbieding. Bovendien is er een loyaliteitsprogramma waarbij klanten punten kunnen verdienen, die ze vervolgens kunnen inwisselen voor korting. De grootste uitdaging is het vertrouwen winnen van (potentiële) klanten. ‘Maar we zijn ervan overtuigd dat door onze persoonlijke aanpak, de zorgvuldig geselecteerde kwalitatieve producten én het spaarsysteem, klanten snel weten dat ze bij ons aan het juiste adres zijn.’

Reijenga wil de shop laten groeien, zodat hij meer kan betekenen voor de (huis)dieren. ‘Niet alleen door vaker producten met scherpere prijzen te kunnen aanbieden, maar ook om vaker donaties te kunnen doen aan goede (dieren)doelen.’