De Zaanse supermarktketen Albert Heijn zag zijn marktaandeel in 2020 met 0,1 procent naar 35 procent stijgen. De sterk toegenomen vraag naar het thuisbezorgen van boodschappen is de voornaamste reden voor deze groei, bericht het bedrijf vandaag.
Fotocredit: Albert Heijn | Yasmin Hargreaves
‘2020 is een jaar dat we nooit zullen vergeten. Meer dan ooit zijn we ons bewust van de vitale rol die supermarkten spelen in het dagelijks leven. We hebben alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat klanten gewoon hun boodschappen konden doen. Een veilige winkel- en werkomgeving stond daarbij voorop’, zegt Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn. Aansluitend geeft ze aan dat afgelopen jaar ook ruimte bood voor onder meer de uitbreiding van de online capaciteit en de uitrol van zelfscan.
Bezorgservice
In 2021 wil het kruideniersbedrijf zijn bezorgservice voor kleine huishoudens, AH Compact, verder gaan uitbreiden. Momenteel zijn Haarlem en Nijmegen de twee steden waar deze dienst beschikbaar is.
Woensdag 17 februari publiceert moederbedrijf Ahold Delhaize de cijfers over het vierde kwartaal en het gehele jaar 2020.
Lees hier ook het uitgebreide interview dat Twinkle onlangs had met Frans Muller, ceo Ahold Delhaize.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
AH: ‘2020 zullen we nooit vergeten’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.