Twinkle | Digital Commerce

DPD en GLS creëren Duits netwerk aan pakketpunten

2024-10-24
1000562
  • 0:58

Bezorgdiensten DPD en GLS steken in Duitsland de handen in elkaar om 'een van de grotere out-of-home-partnernetwerken' op te tuigen.

Concreet houdt de samenwerking in dat de bezorgbedrijven hun pakketkluizen en afhaalpunten aan elkaar ter beschikking stellen. Beide bedrijven hebben in totaal zo’n 8.000 pakketkluizen en servicepunten. Consumenten kunnen daardoor gebruikmaken van de pakketkluizen en afhaalpunten van beide bezorgdiensten. Eenzelfde soort voordeel is er voor de webshops die zijn aangesloten bij DPD of GLS.

Volgens DPD en GLS is de samenwerking nodig om tegemoet te komen aan de groeiende marktvraag op gebied van thuisbezorging. Er is ook afgesproken dat wordt geïnvesteerd in 1.000 nieuwe pakketkluizen tegen eind 2025. In totaal moet het partnernetwerk van de out-of-home-punten tegen 2027 bestaan uit ongeveer 20.000 punten.

Daarbij komt, dat de pakketkluizen worden opengesteld voor andere bezorgaanbieders. Dr. Achim Dünnwald, ceo van GLS Duitsland: ‘Door samen te werken met DPD kunnen we in één klap meer flexibiliteit bieden: meer contactpunten betekent kortere routes voor onze pakketklanten en meer business voor onze pakketshoppartners. Deze samenwerking heeft tot doel de transformatie van de 2C-activiteiten van twee sterke partners fundamenteel te versnellen.’