PostNL lanceert half november een campagne om consumenten te attenderen op het bijtijds bestellen van pakjes bestemd voor de feestdagen. Zo hoopt de vervoerder, die opnieuw recordcijfers aan ziet komen, de piekdrukte te spreiden.
'We vragen consumenten hun online bestellingen tijdig te doen om de drukte in de online winkelstraat te voorkomen en alle pakketten op tijd voor de feestdagen in huis te hebben', aldus PostNL. Met name in de week na Black Friday - dat dit jaar op 23 november valt -, de maandag vóór Sinterklaas en de week voor kerst zal de druk flink oplopen.
Opgevoerde capaciteit
PostNL treft voorbereidingen door meer medewerkers en materiaal in te zetten op diverse afdelingen. Ook worden zaterdagen ingezet als extra sorteerdagen. PostNL zegt weekendbestellingen zoveel mogelijk op maandag te willen bezorgen, maar: 'Door de grote aantallen is het onvermijdelijk dat wij een deel van de pakketten een dag later leveren.'
2017
Tijdens de feestdagen van 2017 waren meer pakketten vertraagd dan in het voorgaande jaar: in totaal werden 447.000 orders te laat bezorgd. Volgens Q&A speelde daarbij mee dat Eerste Kerstdag op maandag viel, waardoor webwinkels een bezorgdag verloren. In totaal deden Nederlanders voor 235 miljoen euro aan kerstinkopen en leverden ook Black Friday en Sinterklaas verkooprecords op.
Kritiek
PostNL, dat alle zeilen bij moet zetten om op tijd te leveren, kreeg onlangs nog een tik op de vingers van Kassa: één op de drie consumenten zou ontevreden zijn over de bezorgdienst. PostNL gaf daarbij aan zich niet te herkennen in die cijfers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL plant consumentencampagne: 'Bestel bijtijds'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.