Webwinkeliers hadden het nooit eerder zo druk. In de drie weken voor Kerstmis liggen de Nederlandse online bestedingen 34 procent hoger dan in een reguliere week in 2017. Daarmee laat ‘de Kerstman’ online verkopers nog harder lopen dan Sinterklaas.
Nederlandse consumenten besteden in deze drie weken gezamenlijk voor 928,6 miljoen euro online, afgaande op een peiling van Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. Daarvan wordt 235 miljoen euro specifiek aan kerstaankpen wordt besteed, rapporteert de belangenvereniging.
Winterweer
Volgens directeur Wijnand Jongen heeft het extreme winterweer van vorige week de online bestedingen ‘een flinke boost gegeven’. Op zoek naar gemak bestelden consumenten online in plaats van de deur uit te gaan.
Hierbij gaat het overigens niet meer alleen om kerstcadeaus, want werkelijk alle denkbare kerstzaken worden online besteld. En het zijn juist de online actieve supermarkten en speciaalzaken die hier goed op inspelen, met bijvoorbeeld speciaal voor de kerst samengestelde maaltijdboxen en pakketten van mooie wijnen en speciaalbieren.
Naar 22,7 miljard euro
De online consumentenbestedingen komen voor dit hele jaar uit op 22,7 miljard euro, verwachten Thuiswinkel.org en PostNL op basis van de meest recente Thuiswinkel Markt Monitor, versus 20,2 miljard vorig jaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nederlanders doen voor 235 miljoen euro kerstaankopen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.