Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp luidt einde postordertijdperk in

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:56

Wehkamp wil af van de naam postorderaar. Volgens de organisatie dekt het de lading niet meer. De papieren bestelbon is uit de catalogus verdwenen, waardoor er ook geen bestellingen meer per post binnenkomen. De omzet wordt nu voor 75 procent binnengehaald via internet en voor de resterende 25 procent per telefoon. ‘Hiermee is definitief het einde ingeluid van het postordertijdperk’, aldus Wehkamp.

Op 9 januari lanceerde Wehkamp een vernieuwde site. Consumenten werden uitgenodigd om mee te denken en praten over de veranderingen van de webwinkel. In twee weken tijd werden meer dan 600 reacties geplaatst. Vandaag wordt een selectie hiervan paginagroot in de Telegraaf en Metro gepubliceerd.

Op basis van deze inzendingen is een aantal veranderingen doorgevoerd op de site, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het vergroten van de letters voor een betere leesbaarheid, het sorteren op laagste prijs en –indien gewenst- het wissen van de historie van de drie laatst bekeken artikelen op de site.