Twinkle | Digital Commerce

Saniweb: ‘Marktonderzoek en lokale aanpassingen zijn cruciaal voor succes over de grens’

2024-08-28
1000562
  • 1:18

Op 17 september aanstaande is het alweer zover. Dan vindt in Mereveld in Utrecht het CrossBorder Event plaats. Thomas van Zundert, e-commerce manager bij Saniweb verzorgt die dag een sessie.

In zijn sessie ontdek je hoe Saniweb de Duitse markt heeft betreden. Van Zundert deelt zijn inzichten over de strategische planning, marktonderzoek, en concurrentieanalyse. Hij neemt je mee over hoe Saniweb zijn marketing- en verkoopstrategieën heeft aangepast, logistieke en klantenservice uitdagingen overwon, en de benodigde technologische integraties implementeerde. Aan de hand van succesverhalen en geleerde lessen bespreekt Thomas de toekomstplannen van Saniweb.de.

Wat zijn actuele uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?

‘We willen eerst een groter marktaandeel in Duitsland realiseren. Voordat we naar andere markten gaan kijken. Verder is het bieden van dezelfde kwaliteit en service in Duitsland als in Nederland voor ons de actuele uitdaging.’

Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?

‘Dat Saniweb.de met een selectieve en gezonde expansie strategie binnen 1 jaar Saniweb.be gepasseerd is.’

Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?

‘Coolblue omdat zij ook hun eigen logistiek organiseren in Duitsland.’

Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw sprekersessie naar huis?

‘Marktonderzoek en lokale aanpassingen zijn cruciaal om aan de verwachtingen van Duitse klanten te voldoen en succesvol te opereren.’

Het CrossBorder Event vindt op 17 september 2024 plaats in Mereveld in Utrecht. Voor tickets en meer informatie: check de site van het CrossBorder Event.