Twinkle | Digital Commerce

Tesco komt met Tesco Direct

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:48

De Britse retailer Tesco komt met Tesco Direct, een multichannel concept voor meer dan 8.000 non-food producten. ‘Onze klanten vertelden ons dat ze niet alleen makkelijker toegang wilden tot non-food producten, maar ze wilden ook graag een ruimer aanbod’, zegt Andrew Higginson, financieel en strategisch directeur bij Tesco. ‘Nu kan ongeveer een kwart van de Britse shoppers naar een Tesco Extra-winkel. Met Tesco Direct wordt de toegang tot non-food producten makkelijker.’

Makkelijker bestellen

Tesco Direct biedt meer dan 8000 non-food producten, van bedden tot keukengerei, cameras, fietsen en golfclubs. Tesco lanceert hiervoor een nieuwe website, en komt ook met een nieuwe catalogus, waar klanten producten kunnen uitzoeken. De producten kunnen online besteld worden, of via de telefoon of in geselecteerde winkels bij speciale Tesco-desks. Higginson: ‘Vertrouwen is steeds belangrijker voor onze klanten, en we denken dat het aanbieden van nieuwe manieren om meer producten makkelijker te bestellen erg in de smaak zal vallen.´

Bezorging door TNT

Volgens de organisatie is de bezorging ook eenvoudig. ‘Tesco zal de eerste supermarkt zijn die niet alleen de volgende dag non food items bezorgd, maar biedt vanaf november ook de mogelijkheid om kleine producten binnen twee uur te laten bezorgen.  Klanten kunnen er ook voor kiezen het product de volgende dag bij de speciale Tesco-desks op te halen. Grote producten, zoals meubels –waar normaalgesproken weken op gewacht wordt- worden door Tesco binnen vijf tot tien dagen bezorgd. De organisatie heeft voor de bezorging van de producten van Tesco Direct een vijfjarig contract getekend met het Nederlandse TN. De Nederlandse postdienst gaat nu de bezorging in de UK verzorgen.

Makkelijker

‘Het aantal eenpersoonshuishoudens neemt toe, net als het aantal mensen dat in het centrum van een stad woont. Dat beinvloedt de retail in het Verenigd Koninkrijk. We hebben allemaal minder tijd en plannen onze boodschappen minder. Onze focus ligt dan ook op het makkelijker maken van boodschappen doen. Tesco Direct zal een substantiële online- en catalogus gebaseerde non-food organisatie worden, verwachten wij.’