De afgelopen drie maanden heeft Spar haar online aanwezigheid met 12 markten uitgebreid. Daarmee komt het totaal aantal markten waar de supermarktketen een webshop heeft op 25 landen wereldwijd.
Dat laat de ceo van Spar International, Tobias Wasmuht, weten in een persbericht over de resultaten van 2019. Er wordt daarbij niet vermeld met welke landen de supermarktketen haar online activiteiten heeft uitgebreid. Over de impact van de coronacrisis op Spar zegt Wasmuht onder andere: ‘Het belang dat onze klanten hechten aan nabijheid en lokale detailhandel zullen blijven toenemen, evenals onze voortdurende uitrol van online detailhandel in de nieuwe ‘low-touch’ economie.’
Spar heeft over het jaar 2019 een omzet gerapporteerd van 37,1 miljard euro, wat neerkomt op een omzetstijging van 4,35 procent op basis van constante valuta. Aan het eind van 2019 waren er 13.320 winkels verdeeld over 48 markten wereldwijd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Spar verdubbelt online aanwezigheid
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.