Magazine: Twinkle nr. 2 - februari 2023
Ikea gooide enkele jaren terug drastisch het roer om in zijn online strategie. Van multichannel naar omnichannel. Alsof je een Expedit-kast in elkaar aan het zetten bent, maar halverwege besluit om een Billy te maken. Vorig jaar drong het bedrijf voor het eerst door tot de bovenste regionen van de Twinkle100. In de nieuwe Twinkle laat country e-commerce integration manager Christian Markwat ons zien welke stappen de de eigenzinnige meubelreus al heeft gezet en welke schroefjes er nog ontbreken. De tweede Twinkle van 2023 is rijk gevuld met interviews: we maken kennis met alle tien de genomineerden voor de Mollie E-commerce Manager van het Jaar Award – aan jou, Twinkle-lezer de keuze wie van hen de prijs in de wacht sleept tijdens de Shopping Awards. Verder leggen we Buy now, pay later onder het vergrootglas, peilen we het sentiment in de branche over de kwestie gratis verzenden en retourneren en kijken we hoe het gesteld is met de toegankelijkheid van Nederlands grootste webshops. Dat en nog veel meer lees je in de nieuwe Twinkle!