De nieuwe bezorgoptie in de app van DHL om bewust niet op of voor 5 december te laten bezorgen is maar liefst 80.000 keer gekozen. DHL spreekt ondertussen van een succesvolle week, met meerdere drukterecords.
‘Help jij Sinterklaas?’
Om de drukte aan te kunnen, introduceerde DHL dit jaar en mogelijkheid genaamd ‘Help jij Sinterklaas?’ in de app. Daarbij konden klanten bewust kiezen voor een latere bezorgoptie voor bestellingen die geen haast hebben. Het enorme aantal pakketbezorgingen werd tegelijkertijd beter verspreid daardoor.
Mede door die optie heeft DHL naar eigen zeggen de eerste bezorgpiek van de feestmaand succesvol afgerond. De drukte begon eerder, de oproepen om eerder te bestellen heeft zijn vruchten afgeworpen.
Sneller afhalen
Daarnaast deed DHL een oproep om ruimte te maken op servicepunten en pakketautomaten door snel bestellingen af te halen. Meer dan 70 procent van de pakketten is nog dezelfde dag opgehaald.
De bezorgkaart van DHL – waarop je kunt bijhouden hoeveel vertraging verwacht wordt – staat al geruime tijd op groen.
Ik heb tropische planten besteld. En die zijn vertraagd. En liggen ergens in de kou. Mijn bestelling is automatisch gewijzigd. Ik geloof het niet helemaal. DHL verwijst naar verzender. En verzender kan ook niks zeggen. Hartelijk dank dat niemand zijn verantwoordelijk neemt tegenwoordig...
Je reactie op Dennis: