Twinkle | Digital Commerce

DHL: klanten kozen ruim 80.000 keer voor bewust vertraagde bezorging na pakjesavond

2024-12-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

De nieuwe bezorgoptie in de app van DHL om bewust niet op of voor 5 december te laten bezorgen is maar liefst 80.000 keer gekozen. DHL spreekt ondertussen van een succesvolle week, met meerdere drukterecords.

‘Help jij Sinterklaas?’

Om de drukte aan te kunnen, introduceerde DHL dit jaar en mogelijkheid genaamd ‘Help jij Sinterklaas?’ in de app. Daarbij konden klanten bewust kiezen voor een latere bezorgoptie voor bestellingen die geen haast hebben. Het enorme aantal pakketbezorgingen werd tegelijkertijd beter verspreid daardoor.

Mede door die optie heeft DHL naar eigen zeggen de eerste bezorgpiek van de feestmaand succesvol afgerond. De drukte begon eerder, de oproepen om eerder te bestellen heeft zijn vruchten afgeworpen.

Sneller afhalen

Daarnaast deed DHL een oproep om ruimte te maken op servicepunten en pakketautomaten door snel bestellingen af te halen. Meer dan 70 procent van de pakketten is nog dezelfde dag opgehaald.

De bezorgkaart van DHL – waarop je kunt bijhouden hoeveel vertraging verwacht wordt – staat al geruime tijd op groen.