De Autoriteit Consument & Markt waarschuwt consumenten voor webshops Bestie on the move en Van Halen mode.
Over beide webshops ontving de ACM tientallen klachten over lange levertijden, tegenvallende kwaliteit en problemen met terugsturen en terugbetalen.
Volgens de ACM maken de shops gebruik van dropshipping, zonder hun klanten daar goed over te informeren. Consumenten denken op basis van de informatie op de website dat ze iets kopen bij een Nederlandse winkel, terwijl de producten rechtstreeks uit China naar de klant worden verzonden.
Dit resulteert in lange levertijden. Zo klagen klanten bij Bestie on the move dat bestelde kleding ruim drie weken later binnen is, terwijl de belofte ‘Voor 23:00 uur besteld? Vandaag verzonden’, doet vermoeden dat spullen eerder in huis zijn. Ook is het terugsturen van bestellingen lastig, omdat dit naar China moest, de terugbetaling niet goed was geregeld en dat de kwaliteit slechter was dan werd voorgehouden.
De ACM eist dat dropshippers hun klanten duidelijk melden waar vandaan de producten worden verzonden, en wat de reële levertijd is. Daarnaast moet een dropshipper die in Nederland is gevestigd een retouradres in Nederland hebben.
Ik wacht al vanaf december op een jas. Krijg steeds standaardmailtjes terug maar ver niets. Heb restitutie gevraagd. Dat werd toegezegd maar niet geregeld. Ik heb dienbladen e mails met toezeggingen ter inzage. Van halen is in een woord onbetrouwbaar.
Je reactie op L dane:
Grote teleurstelling, he denkt idd bij een Nederlandse webshop te bestellen maar helaas. Had ik maar daarvoor de reviews gelezen. Duurde heel lang voordat de bestelling kwam, moet zeggen vond het broekpak mooi maar veel te klein. Kreeg ik een mail dat ik het gratis groter mag bestellen, tjee te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Niets meer gehoord, geen enkele reactie meer
Je reactie op Monika Hausner :
Waarom worden de menene achter Van Halen niet aangeklaagd en deze website uit de lucht gehaald? Ik heb hier 2 jurken besteld a 80 euro, verschrikkelijke kwaliteit, en bij retourzending kon ik kiezen uit: a. Houden en voor nog eens 80 euro gratis aan slechte kwaliteit kleding kunnen bestellen, of terugsturen (naar China) voor 30 euro en slechts 20% van het aankoop bedrag terugkrijgen. Crimineel.
Je reactie op Geesje Rietveld :
Dit heb ik ju dus ook. Krijg mijn geld niet terug.Heb wel het postadres waar het vanaf is verzonden naar mijn adres. Alleen mag ik het niet naar dat postadres retourneren. Dag 75,-
Je reactie op Chantal:
Chantal, zou je het postadres met mij willen delen?Misschien een keer op de koffie daar
Je reactie op Milgior :
Pure oplichteroj! Een jas uitgezocht en betaald! Nooit meer iets gehoord of gehad! Geven geen enkele reactie op mijn mails!
Je reactie op Andre Homma:
Smerige oplichters, maten kloppen niet. Geld retour..vergeet het maar. Retour zenden amper mogelijk. KOOP ER NIET!!
Je reactie op Marina:
23 maart besteld en tot op heden niet ontvangen. Standaard mails krijg je als reactie retour. Ik heb aangifte gedaan en Boos & Kassa (tv programmas) ingelicht.
Je reactie op Johanna:
Wat een verschrikking dit bedrijf. Hoe kan het dat dit mag en kan hier in Nederland? Zo te lezen is er een waterval aan klachten ..
Je reactie op Monique:
Vanhalen mode : TRAP ER NIET IN. Is geen NL bedrijf. Geen KvK. Spullen komen uit China. Ze houden niet aan hun zogenaamde retourbeleid. Pure oplichting met tijd rekkende standaard mailtjes.
Je reactie op Pj :
Helaas, er ook in getrapt. OPLICHTERS. Retourbeleid is dat je het op eigen kosten moet terugsturen naar China. Op de site wordt dit nergens genoemd. Kwaliteit van de producten is ruk. Niet bij kopen !
Je reactie op Ellen:
Helaas, er ook in getrapt. OPLICHTERS. Retourbeleid is dat je het op eigen kosten moet terugsturen naar China. Op de site wordt dit nergens genoemd. Kwaliteit van de producten is ruk. Niet bij dit bedrijf kopen !
Je reactie op Ellen:
Pak besteld voor mijn zoon voor zijn gala. Er was al vertraging met de bezorging. Eenmaal binnen zag ik dus dat het pak gemaakt is van slechte kwaliteit stof. Gelijk gemaild etc. Er werd 2x een compensatie aangeboden. Eerst zou ik 15 euro direct op mijn rekening gestort krijgen en mocht ik het pak houden.daar was ik het niet mee eens. Ik wilde het volledige bedrag terug. 2de compensatie was 30 euro direct gestort op mijn rekening. Mijn antw was nee wil het hele bedrag terug en ik stuur het item retour. Reout adres in China. Terwijl op de verpakking waar het vanaf was verzonden een Postbus adres is uit Schiedam. Dus lisa van van halen mode heeft gelogen. Er is dus blijkbaar wel een adres in NL waar je naar toe kan retourneren. 75 euro weg en geen pak voor mijn zoons gala!!! Dit is oplichting en diefstal
Je reactie op Chantal :
Kunnen we de krachten niet bundelen? Belachelijk dat bedrijven hier mee weg komen
Je reactie op Bennie:
Ik heb begrepen van mijn bank als.je aangifte doet en er zijn meerdere aangifte gedaan tegen dat bedrijf is de kans groot dat je je geld terug krijgt.
Je reactie op Chantal:
Chantal ik doe met je mee!!
Je reactie op Milgior :
Ik heb geprobeerd bij de politie aangifte te doen maar dat is niet gelukt want ze hebben onderzoek gedaan en niets gevonden! Maar gezamenlijke actie ik ben in
Je reactie op Irma:
4 pakken voor bruiloft besteld. Vreselijke kwaliteit. Precies dezelfde ervaring met retourneren. Wat kunnen we gezamenlijk doen
Je reactie op Jentina :
Bennie, ik doe met je mee!
Je reactie op Milgior:
Heb een leren jas besteld van circa 80 euro, helaas was de jas te klein. ik krijg als reactie dat ik hem moet terugsturen en maar 20% terugkrijg van het geld of ik een couponcode kan ontvangen van 100% korting om een nieuwe jas te bestellen in een grotere maat. Ik koos voor de couponcode. We zijn 3 weken verder en ik heb nogsteeds niks binnen!! Pure afzetterij, je praat volgensmij met ChatGPT als klantenservice, want ze komen elke keer met loze standaard antwoorden. Niet daar kopen dus!! Bespaar je geld.
Je reactie op Etienne:
Hier ook erin getrapt, jas van 59 euro veel te klein, terugsturen naar China kost minimaal 20 euro. Ook aanbod van 20% etc KKOOP HIER NIET
Je reactie op Hetty:
Heb je een retouradres?
Je reactie op Patty Smit:
nou, ik ook besodemieterd dan denk ik. broek van 60 euro en heb het al niet breed nice ????????
Je reactie op Pim:
Schande!! Vanaf november bezig met het terug krijgen van 30. 40 - 50 mails gestuurd, als ik reacties krijg, standaard onze excuses, zo werken wij niet. Ga het direct uitzoeken en met spoed regelen.
Telefoonnummer of adres waar ze zitten krijg ik niet. Nu op de afgelopen 10 mails geen reactie.
Maar als je opnieuw een mail gaat beginnen ipv doorgaan op de oude, gelijk wel reactie.
Heeft iemand adres of Telefoonnummer?
Je reactie op Milgior:
Schande!! Vanaf november bezig met het terug krijgen van 30. 40 - 50 mails gestuurd, als ik reacties krijg, standaard onze excuses, zo werken wij niet. Ga het direct uitzoeken en met spoed regelen.
Telefoonnummer of adres waar ze zitten krijg ik niet. Nu op de afgelopen 10 mails geen reactie.
Maar als je opnieuw een mail gaat beginnen ipv doorgaan op de oude, gelijk wel reactie.
Heeft iemand adres of Telefoonnummer?
Je reactie op Milgior:
Jammer genoeg lees je dit soort berichten pas als het te laat is.
Ik koop 3 broeken van Vanguard... en krijg 3 broeken van Aliexpress kwaliteit.
Gelukkig krijg ik ze wel maar na heel lang wachten en in totaal heeft het mij 140 euro gekost...
Het is een duur leermoment geweest, in het vervolg eerst de website te controleren voordat je gaat bestellen....
En als het kan met PayPal bestellen, dan ben je nog een beetje verzekerd van hulp als dingen fout gaan.
Jammer blijft dat je niks hieraan kan doen....
Je reactie op Giovanni Fiocco:
Helaas.... ik ben ook zo'n sukkelaar die erin getrapt is.... Je denkt twee mooie jasjes gekocht te hebben.... Twee van die China-krengen opgestuurd gekregen.... Veels te kleine maat....en de andere zo'n Flodder'jasje zonder model erin.... Triest bedrijf....
NIKS KOPEN BIJ VAN HALEN AUB!!!
Je reactie op René Versluis :
Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. ik heb in april 3 kostuums voor mijn kinderen besteld omdat mijn nichtje ging trouwen. Ik had weinig geld dus ik heb er geld voor moeten lenen. Pakken besteld komen ze aan zijn ze te klein en het is een verschrikkelijk goedkooe en lelijke stof. Contact gehad na heel veel onderhandelingen kon ik ze terugsturen en zou ik mijn geld terugkrijgen. het pakketje terugsturen kostte mij 31 euro naar china. Pakketje is aangekomen maar ik krijg mijn geld niet terug. Ik kan wel janken. ik moest het geleende geld teruggeven en ook nog eens nieuwe kostuums kopen bij een betrouwbare winkel. ik vraag me af of deze mensen wel een hart hebben en if ze enig idee hebben dat mensen het al moeilijk genoeg hebben.. Ik had slapeloze nachten omdat ik niet wist hoe ik kostuums moest halen met weinig geld. vervolgens wordt je ook nog eens opgelicht en ben je veel meer kwijt dan dat je aankan. HEB HIER ECHT PIJN VAN.
Je reactie op Laila:
Hier nog een soortgelijk geval. Verkeerde jas geleverd gekregen, hoefde niets te retourneren en zou het aankoopbedrag terugkrijgen. Duurde erg lang, na maanden kreeg ik de belofte het aankoopbedrag + 20% extra terug te krijgen. Nooit ontvangen uiteraard. Het idee dat je in NL koopt, maar rommel uit China krijgt, en vervolgens niemand verantwoordelijk kan worden gehouden: simpelweg oplichting.
Je reactie op Dirk:
Helaas ook besteld op vanhalen mode. Was veel te klein en kreeg 2 opties: iets anders uitzoeken of 20% terug van het aankoopbedrag. Ging in 1ste instantie niet akkoord en kon retourneren naar China. Durfde het niet aan. Was prijzig en dadelijk alles kwijt. Dus gekozen voor die 20%, maar niks meer vernomen. Oplichters zijn het????
Je reactie op Ankie :
Ik betaal pas als de kleding in mijn bezit is (via overschrijving). Als de webshop deze optie niet aanbiedt, vertrouw ik het zaakje niet. Het gebeurt maar al te vaak dat een pakketje verdwijnt met als resultaat dat je je geld kwijt bent. Zeker Chinese webshops (Shein, enz.) zijn te mijden. Ze produceren kleding die schadelijke stoffen (nikkel, lood, hormoonverstoorders) bevatten. Je kan ziek worden van dergelijke kleding. Bovendien zijn ze van slechte kwaliteit waardoor ze na een paar keren dragen vervangen moeten worden. Goedkoop is duurkoop. Een leren jas van 80 euro? Waarschijnlijk is deze gemaakt van hondenleer.
Je reactie op sandra:
Kan iemand deze vreselijke oplichters van het internet verwijderen, wat een nepzooi. En je bent gewoon je geld kwijt. https://vanhalenmode.nl/
Je reactie op Johan Schouwenaars:
Als ik die chagrijnige koppen van die 'modellen' zie zou ik daar sowieso nooit bestellen :)
Je reactie op Lena58:
Ik snap de boosheid wel bij de meeste mensen. Maar ik snap niet dat de mensen niet goed weten wat hun rechten zijn, en wat de verplichtingen zijn van een webshop.
Een webshop is in Nederland ALTIJD verplicht te vermelden wat de locatie is, wat het KvK nummer is, en nog veel belangrijker, elke webshop moet je de mogelijkheid bieden om achteraf te betalen. Kan dat niet en is de verplichte informatie niet aanwezig? Bestel er dan NIET.
Een in Nederland opererend webshop dient ook ALTIJD een Nederlands retouradres te hebben, en in ieder geval een duidelijk beleid te hebben hoe om te gaan met retouren. Als men afwijkt van de wettelijke regels, adres in Nederland, dient men dit duidelijk te vermelden.
Nogmaals, check dit en koop niet alleen "goedkoop". Dat is meestal duurkoop. Als wij slimmer handelen hebben dit soort oplichters geen handel meer.
Je reactie op Fred Meijer:
Dat is wel zo Fred, je bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk, maar het was een ING rekening, dus ik dacht dat het oké was, dom. Maar ik word het zo zat, dat mensen hun zakken vullen over andermans rug, maar ja, wie niet?
Je reactie op Christine :
Ik had ook bij van halen mode besteld een colbert xxl maar blijkt Aziatische maten veel kleiner dus terug sturen is niet mogelijk je krijgt Max 50 % terug en je mag het houden maar die 50 % heb ik zelfs na twee maanden nog niet terug na velen mailtjes wordt wel op gereageerd maar helaas afspraak blijft achterwege is dus geen Nederlands bedrijf oftewel je wordt opgelicht deze webshop moet uit de lucht oplichters meer niet
Je reactie op Arnold Vonk:
Vorige week een jas besteld, bij van Halen, dinsdag bericht dat hij opgestuurd werd. Nu klik ik op de mails en zoek ik op internet, is de pagina niet meer bereikbaar?! En zie ik jullie berichten helaas te laat. Iemand had het over aangifte doen om geld van je bank terug te krijgen? Hoe en waar kan ik dat doen? Hier helaas is 45 euro ook een flinke kostenpost.
Je reactie op Tanja:
Vorige week nog met ze gemaild, zaterdag besteld, bevestiging gekregen en nu webshop en email adres onvindbaar. 1 cent overmaken lukte nog wel prima, bankrekening is blijkbaar niet uit de lucht/onbereikbaar. Ik zag dat ze een ING N.V. Rekeningnummer hebben, ik ga morgen ING vragen of dit bij hen hoort, misschien krijg ik als klant een antwoord en wat te doen.
Je reactie op Christine :
Christine, wil je laten weten wat de ing zegt? Ik had 1 juli besteld en idd nu geen site.
Je reactie op Tanja :
Doe ik, ik vandaag op oorlogspad ????en hou je op de hoogte.
Je reactie op Christine:
Top! Succes!
Je reactie op Tanja:
Dag Tanja (en zoveel mogelijk mede gedupeerden),
Gebeld met ING, konden wel vertellen dat het een ING rekening is, maar meer informatie kon men niet geven. ING advies; Hoe meer mensen aangifte doen van oplichting bij de politie (kan digitaal), hoe meer de politie kan doen, misschien ook bevriezen of beslaglegging wat betreft de bankrekening. Advies juridisch loket; Idem; hoe meer aangiftes, hoe beter. EN het ACM/consuwijzer inlichten, dit kan digitaal of telefonisch, ook hier geldt; hoe meer meldingen van een fout bedrijf, des te beter. ACM kan dan ook eventuele acties ondernemen. Ik hoop op niks, maar beter mis geschoten dan dan helemaal niet geschoten, zullen we maar zeggen
Je reactie op Christine :
O ja, is er iemand die de domeinnaam van deze site heeft, dit wil men nl ook graag weten bij de aangifte/melding
Je reactie op Christine :
Bedrijfsinformatie van rekeninghouder;E-COM BUY-UP COMPANY LIMITED Bedrijfsnummer 13705169BTW nummer GB402888194Adres 63/66 Hatton Garden, Fifth Floor, suite 23, London,EC1N United Kingdom Tel; 44 7441 427619 ( zover ik weet )
Je reactie op Christine :
Hai, Ik kreeg zaterdag een pakket, met de jas die ik besteld had, maar idd een pakket uit China en niet een Nederlands bedrijf. Er staat wel op dat het uit Hoofddorp zou komen. Waarschijnlijk klopt dit ook niet. AVC DFY Equick C/O ALLINE BV Contour Avenue 71, Hoofddorp, NL-2133 LD
Je reactie op Tanja:
Ben er ook ingetrapt. 2 paar schoenen besteld.Maat niet oké. Wou ze niet hebben en gehaald. Kon ze houden en 40% vh geld terug krijgen. Heb dit ontvangen. Diverse malen gemaild, kon ze terugsturen naar China, niet gedaan, te duur. Steeds gevraagd om de rest van geld. Wel antwoord gekregen, zo van we doen er alles aanmaak, maar geen geld ontvangen. Dit alles heeft 2 mnd geduurd
Je reactie op Nel Baan:
Betreft Van Halen Mode . Net als de andere klanten van -Van Halen Mode- op deze site, heb ik de zelfde ervaring met van Halen Mode. Onbeschrijfelijke slechte kwaliteit van de aankoop, retourneren naar China of 40% van aankoopbedrag terug. Dat laatste aangemeld, na meer na een maand nog geen geld gezien. Het excuus is "een storing" Had ik maar eerder naar de betrouwbaarheid van deze firma gezocht. Jammer dat er niet tegen opgetreden wordt( kan worden?)
Je reactie op A. van Erkel:
Ik heb net deze reviews/klachten doorgestuurd naar Max consumentenman. Afwachten wat zij er mee doen ????
Je reactie op Martin Dijkman:
Slecht product ontvangen. Afgesproken product te houden en 40% retour betaling. Retour betaling nooit ontvangen
Je reactie op Corinne van der Meer :
Vreselijk vervelend rot bedrijf. 4 maanden geleden wat gekocht. Leek inderdaad een Nederlands bedrijf. 2 jasjes, veel en veel te klein en rare kleur. Retourneren ging heel vreemd (rara keuzes), toch gekozen voor terugsturen naar China inderdaad. Nog steeds geen geld terug maar wel veen onzin en rekmailtjes. Ga er nog eens een mail met dreiging van politie en aangifte aan wagen.
Je reactie op M Plum:
Aanvulling: Op de site kan je niet zien wat het retouradres is. Je kan dus niet weten dat dat een adres in China is en dat dat dus een risico is. Het lijkt op een NL adres, zo staat dat bij de contactgegevens, maar je krijgt het retouradres alleen als je al wat gekocht heb dat je wilt terugsturen. Je kan er op de site niet anders dan logischerwijs van uit gaan dat het retouradres een NL adres is. Niets is minder waar...
Je reactie op M Plum: