Klanten van Wehkamp kunnen hun pakketten thuis laten bezorgen of ophalen, retourneren of versturen via een pakketpunt. Bezorgen bij een pakketpunt is kosteloos en wordt steeds populairder: 40% van de Wehkamp-pakketten wordt inmiddels via een pakketpunt bezorgd. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van twee jaar geleden.
Frans Falize, coo bij Wehkamp Retail Group, zegt hierover in een persbericht: ‘Bij Wehkamp Retail Group stimuleren we onze klanten graag om bij een pakketpunt te laten bezorgen. Dit scheelt onnodige vervoersbewegingen door wijken en zorgt er ook voor dat je op ieder gewenst moment je pakket kunt laten ophalen.’
Pakketautomaat naast hoofdkantoor
Aanleiding van het persbericht is de pakketautomaat die deze week in gebruik genomen is bij het hoofdkantoor van Wehkamp in Zwolle. De officiële opening werd verricht door Peter Schukkert, Manager Bezorging bij Wehkamp, en Jeff Visser, Manager Pakketautomaten bij DHL. Samen plaatsten zij symbolisch het eerste pakket in de automaat. Met het nieuwe pakketpunt zijn er nu in Zwolle 50 DHL ServicePoints waar klanten hun pakket kunnen afhalen, twaalf daarvan zijn pakketautomaten.
Dalende omzet, positieve resultaten
Afgelopen zomer maakte Wehkamp bekend dat de omzet stevig gedaald was, maar dat ze ‘er beter voor staan dan ooit’. Twee veranderingen die volgens het bedrijf van invloed zijn op die resultaten, zijn het in 2023 doorgevoerde retourenbeleid en het thuisbezorgtarief. Als gevolg hiervan daalden de bestellingen met 23%, terwijl de sales met 11% afnamen. Toch hadden deze maatregelen een positieve invloed op de resultaten, aldus ceo Graham Harris.
Beeld: Wehkamp
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp bezorgt 40 procent van bestellingen bij pakketpunt