Twinkle | Digital Commerce

Christine le Duc schaalt offline af en online op

2023-03-24
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Erotiekretailer Christine le Duc gaat zich meer toespitsen op de verkoop via platforms en wholesale. Het aantal eigen filialen is de afgelopen jaren gedaald van vijf naar twee.

Dat zegt brandmanager Alissa Askander in een interview met RetailTrends. Enkele jaren geleden werd het merk overgenomen door Eqom Group, het bedrijf achter onder andere EasyToys. Sindsdien is het aanbod van Christine le Duc en dus ook de strategie enigszins aangepast.

Volgens Askander, die sinds het vertrek van Audrey van Ham verantwoordelijk is voor Christine le Duc, ligt de focus nu meer op de kracht van combinatie tussen de twee merken. ‘De focus op lingerie is het grootste verschil ten opzichte van EasyToys: het doel is dat vrouwen toys erbij kopen.’

Het bedrijf ziet dan ook meer kansen in de online verkoop dan in fysieke winkels. Concrete plannen voor nieuwe winkels zijn er dan ook niet. Wel wil het bedrijf dus meer via wholesale of via platformen gaan verkopen.