Erotiekbedrijf Christine le Duc stapt over op een monobrand strategie. Het bedrijf verkoopt daardoor alleen nog maar producten onder eigen label.
Sinds dit jaar wordt die nieuwe strategie in fases uitgerold, zo stelt het zusterbedrijf van EasyToys in een persbericht.
Eind 2022 startte het bedrijf al een rebranding waarin het ‘vrouwen wil empoweren en uitdagen hun eigen sexy te ontdekken en de schoonheid en kracht van het vrouw-zijn te vieren'. Ook werd een samenwerking met model Kim Feenstra gesloten. De strategiewijziging is een volgende stap. Met de monostrategie zal het assortiment van sexy lingerie en nachtmode onder eigen label verkocht gaan worden. Alleen het assortiment aan love toys van merken als Lelo en Svakom zijn uitzonderingen, die merken worden nog wel op het platform verkocht.
Verkoop via andere platforms
Er zit nog een gedachte achter de monobrand strategie van Christine le Duc. Zo wil het bedrijf ook meer op andere platforms gaan verkopen, stelt brand manager Alissa Askander. ‘Naast betere differentiatiemogelijkheden met de labels binnen de groep, opent het voor ons ook deuren voor uitbreiding van verkoop daarbuiten. Door beschikbaarheid via grote retailers zullen we nog beter in staat zijn de markt te bedienen en Christine verder te laten groeien.’
Een woordvoerder van het bedrijf laat weten dat Christine le Duc momenteel de collecties verkoopt op Wehkamp en bol. Momenteel worden gesprekken gevoerd om dat netwerk uit te breiden. Onder die gesprekspartners bevinden zich ook buitenlandse partijen.
Christine le Duc werd halverwege 2021 overgenomen door de EQOM Group, het moederbedrijf van onder andere EasyToys en Pabo.
Beeld: Christine le Duc
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Christine le Duc verkoopt voortaan alleen nog maar onder eigen label