Sportretailer Decathlon gaat nu ook online tweede kans-producten aanbieden. Het gaat om items die gebruikerssporen bevatten maar wel in goede staat zijn.
Klanten krijgen een jaar garantie op het product en korting op de nieuwprijs. Het tweede kans project bestond al een jaar in de Decathlon-winkels, en wordt vanaf deze maand uitgebreid naar de webshop. De Franse retailer begint met een aanbod van Decathlon’s eigen merken in fietsen en fitnessapparaten. Sinds kort werkt het bedrijf ook samen met partners die online tweede kans artikelen verkopen, om een zo breed mogelijk aanbod van producten aan te kunnen bieden.
Decathlon wil inzetten op verduurzaming, zo stelt de retailer in een persbericht: ‘We zijn ons erg bewust van de ecologische footprint: 81 procent van de emissies is afkomstig van de producten. Daarnaast geeft 65 procent van de klanten aan geïnteresseerd te zijn in het kopen van tweedehands producten.’
Het tweede kans-assortiment bestaat veelal uit producten die geretourneerd zijn door klanten. Daarnaast kunnen het ook producten zijn die beschadigd zijn tijdens het transport of in het distributiecentrum.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Decathlon gaat voor tweede kans-producten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.