Twinkle | Digital Commerce

Online aandeel Levi’s stevent af op 50 procent

2022-07-12
1000562
  • [nieuws]
  • 0:44

Modelabel Levi’s verkoopt inmiddels bijna net zo veel kleding online als in zijn fysieke winkels. De denimretailer is op weg naar een verkoopverdeling van 50-50.

Dat schrijft PYMNTS. Het merk verbeterde de afgelopen jaren zijn webshops en apps, waardoor het online aandeel enorm gestuwd werd. Levi’s verkoopt inmiddels bijna net zo veel jeans online als in zijn 3.200 winkellocaties (inclusief shop-in-shops), verspreid over 110 landen. De komende vijf jaar wil Levi’s zijn online verkopen verdrievoudigen en zijn eigen winkels opschroeven tot 1.500.

Om de digitale verschuiving in goede banen te leiden, wordt er een nieuwe, chief digital-officer-rol opgezet. ‘We zien een enorm potentieel in e-commerce en in goed leiderschap om het succes ervan te stimuleren. We zullen snel handelen om ons online succes te verhogen,’ aldus ceo Chip Berg.