Decathlon is in 2023 in omzet gegroeid waarbij het nettoresultaat van de Decathlon Groep ruim 900 miljoen euro bedroeg. Daarnaast heeft de retailer voor het tweede jaar op rij zijn CO2-uitstoot verminderd.
In een persbericht geeft Decathlon een kijkje in de prestaties van de retailer van het afgelopen jaar. Daaruit blijkt dat de omzet van de retailer met 4,4 procent steeg ten opzichte van 2022 bij een constante wisselkoers. Gecorrigeerd voor ongunstige wisselkoersen en de impact van de sluiting van de commerciële activiteiten van Decathlon in Rusland, steeg de omzet met 1,15 procent naar 15,6 miljard euro. De digitale omzet was goed voor 17,4 procent van de omzet (wat +0,7 procentpunt is ten opzichte van 2022). Hiermee komt het nettoresultaat van de Decathlon Groep uit op 931 miljoen euro.
Duurzaamheid heeft hoge prioriteit
De retailer staat bekend om het verlengen van de levensduur van producten en stelt klanten in staat hun producten te hergebruiken, repareren en recyclen. De groep heeft een decarbonisatietraject opgebouwd en verminderde in 2023 zijn absolute CO2-uitstoot met -10 procent, vergeleken met -2 procent in 2022. Daarnaast heeft Decathlon 39 procent van de verkochte producten gemaakt volgens de ecodesign-aanpak, wat inhoudt dat er rekening gehouden wordt met het milieu vanaf de vroegste ontwerpfasen en gedurende de gehele levenscyclus van het product. De circulaire omzet was goed voor 420 miljoen euro, een stijging van 27 procent ten opzichte van 2022.
Decathlon is momenteel in 78 landen aanwezig met in totaal zo’n 1750 winkels. In 43 landen worden ook Second Life-producten verkocht.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Decathlon behoudt omzetgroei en vermindert CO2-uitstoot