Vanaf het moment dat de Britse premier aankondigde dat de Britse pubs dichtgingen, zag online bierplatform Beerwulf het aantal orders door het dak gaan. Dat vertelde Sanne Jongsma, head of brand & campaigns woensdag tijdens het CrossBorder Event, onderdeel van de Dutch E-commerce Week.
De verkooppiek tijdens de coronacrisis oversteeg zelfs de cijfers tijdens Black Friday of Kerst, zo vertelt Jongsma: ‘Dat was een enorme uitdaging, Black Friday bereiden we altijd maanden voor. We zorgen dat er extra mensen zijn bijvoorbeeld. Het was natuurlijk mooi dat we in een slechte situatie als de coronacrisis nog zo’n goed resultaat neer kunnen zetten. Maar het kwam wel als een totale verrassing, waardoor er problemen in het warehouse ontstonden en veel producten out of stock waren. We hebben dit ad hoc op kunnen lossen vanuit huis, en we zijn voor ons gevoel klaar voor een eventuele tweede piek.’
Ook zorgde de coronacrisis voor een soort ‘rise of the homebar’, zoals Jongsma het zelf noemt: ‘Wat we zien is dat de Britse consument de pub in huis haalt en eigenlijk probeert om zo het beste te maken van de lockdown.’ Deze thuistaps, The Subs genoemd, komen uit de koker van het voormalige ODBV, dat in 2019 opging in Beerwulf.
Geweldig, het is ook niet zo gek dat er tegenwoordig met al die regels veel online besteld wordt.