Na enkele weken van testen in stilte lanceert e-Luscious vandaag een nieuwe tak: speciaalbier. De verkoop vindt plaats vanuit webwinkel Drankenoutlet.nl, zuster van Wijnvoordeel.nl en Koffievoordeel.nl.
'We zien dat er op deze markt veel vraag naar kwalitatieve bieren is', zegt business development director Jacco Oosterhof tegen Twinkle. 'We willen eerst graag marktgevoel opbouwen en ervaren wat er precies gebeurt. Begin volgend jaar zetten we de volgende stappen.' De eerste orders zijn al binnen, na promotie via een krantadvertentie vanmorgen: 'Nog vóór de koffie om halfzeven bestelden mensen al bierpakketten.' Eén van de 'paradepaardjes' blijkt speciaalbiermerk Saint Soissons, waarvan e-Luscious exclusieve verkooprechten verkreeg.
De website Drankenoutlet.nl is al lange tijd onderdeel van e-Luscious. Oosterhof: 'We hebben voor de verkoop van speciaalbieren op langere termijn een andere URL in gedachten, die we al eerder geregistreerd hebben.'
Groeien in een niche
De nieuwe speciaalbiertak van e-Luscious kent een iets andere doelgroep dan de andere shops, aldus Oosterhof. 'Bij Wijnvoordeel.nl en Koffievoordeel.nl richten we ons iets meer op het grote publiek, speciaalbier is en blijft echt wel een niche. In Nederland wordt er vooral veel pils geconsumeerd. Ik verwacht dat we een mooie positie krijgen, maar we zullen wel altijd in die niche blijven opereren.'
Daarbinnen ziet het b edrijf met name Europese mogelijkheden. 'De speciaalbiermarkt is de afgelopen jaren onwijs gegroeid, we zien hier dezelfde beweging als in de Verenigde Staten in de afgelopen tien jaar. Die verwachten we ook op Europees niveau. De taart op de Nederlandse markt is al aardig verdeeld, zeker met spelers als Beerwulf en Bavaria, dat onlangs Bier & Co overnam. Er zijn genoeg openingen om dingen te doen, maar onze ambitie ligt vooral op Europees vlak, omdat we vanuit eLuscious een heel netwerk opgebouwd hebben. Op het gebied van wijn en koffie weten we wat wel en niet werkt in andere landen, dat geeft ons een voorsprong op onze concullega’s.'
Groot aanbod, kleine leveranciers
Ondanks de opleving van de speciaalbiermarkt is er nog genoeg onontgonnen gebied, verwacht e-Luscious. 'Het aanbod dat Beerwulf en de supermarkten bieden, vormt nog maar het topje van de ijsberg. Daarin blijft de commercie toch nog belangrijk: veel kleine bierbrouwers komen er niet tussen, want uiteindelijk draait het ook hier om aantallen. Vanuit Wijnvoordeel.nl doen we zaken met kleine wijnboeren, uit liefde voor het vak; we zien ook voor dit segment mogelijkheden om microbrouwerijen een platform te bieden.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wijnvoordeel.nl krijgt bierzusje
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.