Twinkle | Digital Commerce

Lidl sluit zich landelijk aan bij Too Good To Go

2020-08-31
1000562
  • [nieuws]
  • 1:33

De proef die supermarkt Lidl vorig jaar met anti-verspillingsapp Too Good To Go deed, is uitgebreid. Het is nu landelijk mogelijk om 'magic boxen' met groente en fruit via die app bij Lidl te kopen.

Met Too Good To Go kunnen consumenten een ‘magic box’ aanschaffen. Hierin vinden ze een aantal producten die tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanzitten, maar nog wel goed genoeg zijn voor consumptie. Een winkel mag deze producten niet meer in het schap leggen, en dus blijven deze goederen vaak over.

Grote supermarkten als Albert Heijn en Jumbo werken al langer samen met Too Good To Go, Sinds vorig jaar deed ook Lidl een pilot met de app, maar dit wordt nu landelijk uitgerold. De samenwerking met de app hoort bij een bredere aanpak van Lidl om producten die nog maar een korte periode houdbaar zijn, voor lage prijzen aan te bieden. Zo kan men in de winkels kaas, brood en melk voor 25 eurocent aanschaffen. En kosten vlees, vis en vegaproducten 50 cent.

Deze producten liggen dus in een apart ‘Verspil mij niet, ik ben nog goed’-schap in de winkel. Maar voor groente en fruitproducten die kort houdbaar zijn werkt Lidl samen met de anti verspillingsapp.

Lidl en online food

Het is bekend dat Lidl alleen non-food producten online verkoopt in zijn eigen webshop. Boodschappen vind je niet in de webshop. Maar door deze samenwerking is het toch mogelijk om – al dan niet via een andere partij – versproducten online te bestellen bij de nummer 62 van de Twinkle100. De boxen kosten 2,99 euro en zijn gevuld met een minimale waarde van 9 euro. Volgens Lidl kunnen klanten de box na het bestellen de volgende dag tussen 13:00 en 19:00 uur ophalen bij een filiaal.