Supermarkt Jumbo is dichtbij een akkoord met zijn franchisers over de verdeling van online kosten en inkomsten. Dat melden verschillende Jumbo-ondernemers aan Distrifood.
Jumbo is flink bezig zijn e-commerce activiteiten op te schroeven. De keten begon dit jaar met verschillende bezorgdiensten vanuit eigen hubs in Amsterdam en Middelburg. Daarnaast worden ook boodschappen geleverd vanuit Jumbo-filialen.
Door die uitbreiding nemen de online kosten en opbrengsten ook toe. Daarvoor zijn dus nieuwe afspraken nodig met de ondernemers. In 2016 was er voor het laatst zo’n overeenkomst. Toen werd afgestemd dat de ondernemers de orders die ze bezorgen als eigen omzet mogen bijschrijven. Iets waar de franchisers massaal mee instemden. Eerder sloot men al een akkoord over de verdeling van kosten en opbrengsten van de pick up points.
Stemmen
De franchisers zouden nu een mail hebben ontvangen met daarin de mededeling dat er ‘binnenkort’ een bijeenkomst is waarbij de ondernemers kunnen stemmen over het nieuwe voorstel, stelt Distrifood. Een exacte datum is nog niet bekend.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Jumbo dichtbij nieuw e-commerce-akkoord franchisers’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.