Twinkle | Digital Commerce

Rabobank investeert in bloomon

2019-03-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Rabobank steekt 7,5 miljoen euro in bloomon. Met het geld wil de online bloemenverkoper investeren in verdere groei van het platform.

Dat maakt mede-oprichter Patrick Hurenkamp vandaag bekend tegenover BNR. ‘We kregen het vertrouwen van de ceo. Wiebe Draijer belde ons om te zeggen dat ze heel graag in het bedrijf investeerde’, aldus Hurenkamp.

Met de investering wil bloomon het platform en de samenwerking met kwekers uitbreiden. De onderneming kiest er dus voor om te groeien en laat winst nog even achterwege. Hurenkamp: ‘Maar er komt echt wel een moment dat we winst gaan maken.’ Eerder verwachtte bloomon dit jaar winstgevend te zijn, nu is die voorspelling een jaar opgeschoven.

Vorig jaar verkocht bloomon, naast bossen in abonnementsvorm, voor het eerst losse boeketten. Met Moederdag werden de eerste boeketten los aangeboden, nadat de vraag naar de losse verkoop toenam. De abonnementsvorm werkt anders, omdat er op wekelijkse basis een andere bos wordt bezorgd. De consument bepaalt alleen de grootte van de bos en waar en wanneer deze bezorgd wordt.

Bloomon is inmiddels in zes landen beschikbaar. Sinds een jaar is het bedrijf ook in Frankrijk actief.