Twinkle | Digital Commerce

Bloomon zet eerste stap in verkoop losse bossen

2018-05-02
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Bloomon wil naast bloemen op abonnementsbasis ook losse bossen gaan verkopen. Een eerste stap is hiermee al gezet. De online bloemenverkoper verkoopt de eerste losse bos al, speciaal voor Moederdag.

Tot nu toe werkte bloomon alleen met bezorging van bloemen op abonnementsbasis. De vraag naar los te bestellen bossen steeg echter, waardop bloomon nu een eerste voorzichtige stap zet richting de losse verkoop.

Supply-chain

Volgens bloomon wordt de stap mogelijk door een sterk vereenvoudigde supply-chain. De nauwe samenwerking met de kwekers, en het inzetten van eigen controleurs en stylisten helpt hierbij. Tot nu toe kiest een consument zelf de grootte van de bos en waar en wanneer de bos wordt bezorgd. Welke bos er wekelijks wordt bezorgd, blijft een verrassing.

Frankrijk

Bloomon bezorgt sinds kort ook bloemen naar Frankrijk. De bezorger is daarmee in zes landen actief. Voor de bezorger is een uitbreiding naar Frankrijk een logische stap; meer dan de helft van alle bloemen die in Frankrijk worden verkocht, komen uit ons land. Voor het online bestellen van de boeketten lopen de Fransen nog niet echt warm. Slechts 2 procent van de totale bloemenverkoop gebeurt daar online.