In aanloop naar Singles Day verwachtte bol.com een verdrievoudiging van de omzet ten opzichte van vorig jaar. Die voorspelling is uitgekomen: de Twinkle100-aanvoerder spreekt van een ‘ruime verdrievoudiging’.
Singles Day is daarmee voor bol.com tot nu toe de meest succesvolle dag van 2018, verklaart woordvoerder Marjolein Verkerk desgevraagd aan Twinkle. In vergelijking met een gemiddelde zondag steeg het bezoek met 20 procent en in België, waar klanten voor het eerst aan het van oorsprong Chinese koopjesfestijn konden meedoen, werd de site ruim 30 procent meer bezocht.
In de ochtend was het extra druk op de site. Volgens de webwinkel leek het erop dat klanten vroeg op de dag de deals wilden checken. Later op de dag kwamen ze terug om daadwerkelijk hun aankoop te doen. In Nederland werd tussen negen en tien uur ’s avonds het meest besteld. In België was dit een uur eerder.
Vooral parfum en huidverzorgingsproducten waren erg populair tijdens de vrijgezellendag. Maar ook games zoals FIFA 19 en hardware (Sony Playstation VR) werden veel verkocht. Ook zag bol.com een verkooppiek in muziek en seksspeeltjes.
Alibaba
In China, waar Singles Day is ontstaan, is de koopjesdag mateloos populair. Alibaba brak gisteren een record door op één dag 31 miljard dollar (omgerekend zo’n 27 miljard euro) aan producten te verkopen. In de eerste vijf minuten van Singles Day werd al voor 3 miljard dollar op Alibaba besteld. Vorig jaar was dit nog zo’n 25 miljard dollar. Ter vergelijking: volgens de Thuiswinkel Markt Monitor besteedden Nederlandse consumenten vorig jaar 22 miljard euro in Nederlandse webwinkels.
Lees ook: 'Hoe Singles Day ook een Nederlands uitverkoopfenomeen wordt' (Twinkle 9-11-2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com: ‘Singles Day succesvolste dag van 2018 tot dusver’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.