Twinkle | Digital Commerce

Bol.com: 'Singles Day-succes dit jaar verdrievoudigd'

2018-11-06
1024512
  • [nieuws]
  • 1:04

Bol.com verwacht veel van de aankomende editie van Singles Day. De Twinkle100-aanvoerder denkt op de elfde van de elfde - zondag aanstaande - driemaal zoveel te verkopen als tijdens de editie van vorig jaar.

De huidige editie noemt bol.com ook wel de 'tweede': vorig jaar bouwde het bedrijf voor het eerst een marketingcampagne rondom het uit China overgewaaide koopjesfestijn. Bol.com beleefde naar eigen zeggen één van de drukste dagen van het jaar: met name make-up, parfum, cd’s en films werden veel verkocht. Dit jaar zou dat succes verdriedubbelen, verwacht de e-tailer.

Ook naar België

Waar vorig jaar werd ingespeeld op de Nederlandse markt, target bol.com deze keer ook zijn Belgische klanten. 'We zien dat in Nederland, maar ook in België, steeds meer enthousiasme is voor internationale retaildagen, zoals Black Friday. Ook Singles Day is inmiddels ontdekt', zegt Margaret Versteden, directeur Winkels en Netwerk (CCO).

Aanloop

Volgens Versteden delen de 21.000 bij bol.com aangesloten webwinkeliers eveneens de interesse voor de feestdag en bieden zij een speciaal daarop afgestemd assortiment. Zelf introduceert de e-tailer in aanloop naar zondag al een aantal gerelateerde aanbiedingen in uiteenlopende categorieën.