Twinkle | Digital Commerce

Wederom groeigeld voor ticketapplicatie Tiqets

2018-11-12
1000562
  • 0:53

Tiqets, een mobiele applicatie voor museum- en attractiekaartjes, heeft in een investeringsronde 23 miljoen dollar opgehaald. Met het geld wil de startup zijn technologie verder door ontwikkelen en internationaal sneller groeien.

Tiqets werd enkele jaren geleden opgericht met als doel om consumenten eenvoudiger entreekaartjes te laten kopen, zodat zij bijvoorbeeld ook last-minute nog een entreebewijs konden bemachtigen. Ook stelt het bedrijf musea en attracties in staat om een wereldwijd publiek te bereiken.

Tweeduizend aangesloten musea en attracties

Vorig jaar haalde het bedrijf ook al 17 miljoen dollar op. Dat werd vooral gebruikt om wereldwijd beschikbaar te worden. In vier jaar tijd heeft het bedrijf al meer dan 7 miljoen tickets verkocht. Op dit moment heeft Tiqets meer dan tweeduizend aangesloten musea en attracties in 140 steden. ‘Tiqets heeft zeer veel geïnvesteerd in technologie de laatste jaren. Die investering betaalt zich nu terug’, aldus ceo Luuc Elzinga. ‘We blijven innoveren om onze mobiele experience te verbeteren, want maar liefst 70 procent van onze klanten boekt op mobiel.’