Wehkamp introduceert augmented reality in zijn mobiele applicatie. Gebruikers kunnen daarmee vanaf nu meubels in hun eigen woonkamer projecteren via de camera op hun smartphone.
De nummer 3 van de Twinkle100 start met de serie 'Torino'. App-gebruikers kunnen alle types en kleuren banken, hoekbanken, fauteuils, loveseats en hockers daarvan via AR-techniek virtueel in hun interieur plaatsen, waar zij eerst een scan van gemaakt hebben. Het is ook mogelijk meerdere meubels tegelijk te projecteren. Wie het beeld wil opslaan om er later nog eens naar te kijken, kan een foto maken van de opstelling.
Steeds meer mobiel
Wehkamp claimt de eerste retailer te zijn die een dergelijke techniek in zijn applicatie toepast. Meer dan de helft van zijn klanten winkelt inmiddels via de smartphone, noteert de e-tailer. 'We zien het afgelopen jaar een stijging van ruim 75 procent in het aantal app-gebruikers', zegt chief product officer Joost van Hilten. 'We zijn op dit moment volop aan het investeren in de verdere groei en ontwikkeling van onze app. AR is daar onderdeel van.'
De nieuwe functionaliteit is voorlopig alleen nog voor iPhone-eigenaren beschikbaar; in de loop van dit jaar volgt een uitbreiding voor iPad- en Android-gebruikers.
AR in de woonbranche
Met name in de woonbranche verkennen (r)etailers steeds vaker dergelijke initiatieven: zo maken ook Ikea en Made.com gebruik van augmented reality om klanten producten via hun mobiele applicaties in hun interieur te bekijken, als oriëntatie op een aankoop. 'De woonbranche staat aan de vooravond van disruptie', zei Flinders-ceo Geert-Jan Smits daarover eerder in een interview met Twinkle. 'De woonbranche is een zeer visueel ingestelde sector; meubels zoeken op basis van beeld in plaats van tekst, zo logisch!’
Lees ook: 'Kansen voor virtual en augmented reality in retail' (03-05-'17)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp start met AR in mobiele applicatie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.