Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe koers moet Wehkamp op ‘middellange termijn’ winstgevend maken

2025-11-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

De Wehkamp Retail Group, waaronder Wehkamp en Kleertjes.com vallen, kondigt vandaag de jaarcijfers aan over het boekjaar 2024/2025. Daarin daalde de verkoop met 6,8 procent naar 514 miljoen euro. Ook worden nog rode cijfers geschreven, maar de groep hoopt daar snel uit te geraken.

Volgens het bedrijf komt de daling in omzet door blijvende uitdagende marktomstandigheden in de retailmarkt. Het brutoresultaat komt uit op 22,6 miljoen euro. Daar blijft onderaan de streep weinig van over. Netto blijft een verlies staan van 8,8 miljoen euro, inclusief eenmalige posten komt dit zelfs uit op 89,1 miljoen euro. Een jaar eerder was het verlies nog 8,4 miljoen.

Toch is het bedrijf positief gestemd. De vernieuwde koers – die halverwege vorige jaar werd ingezet – lijkt de vruchten af te werpen. Zo werd in het eerste en tweede kwartaal al een omzetgroei genoteerd. Onderdeel van de nieuwe strategie is ook een herstructureringsplan. Dit was volgens de groep noodzakelijk vanuit kostenoptimalisatie en om het bedrijf toekomstbestendig te maken.

Martijn Hagman, ceo Wehkamp Retail Group: ‘We maken goede progressie met ons nieuwe strategisch 3-jarenplan, waaronder de in oktober gepresenteerde nieuwe merkidentiteit: “Altijd Wehkamp, sinds 1952” (…) We blijven investeren in persoonlijke service en een snelle en betrouwbare logistieke dienstverlening, die al sinds 1952 de standaard zet in de Nederlandse markt. Het is zeer bemoedigend dat onze hernieuwde strategische koers positieve resultaten laat zien over de eerste twee kwartalen van het huidige boekjaar 2025/2026.’