Twinkle | Digital Commerce

Otrium stapt in kinderkleding

2018-08-14
1000562
  • 1:08

Na vrouwen- en mannenmode biedt online fashionoutlet Otrium nu ook kinderkleding aan. Het platform wil met de nieuwe categorie verder groeien.

Sinds de oprichting van het platform in 2015 groeide de onderneming van Max Klijnstra en Milan Daniels naar 400.000 leden en steeg het aantal aangesloten modemerken naar zeventig. Die groei hoopt Otrium – dat in 2020 de grootste en slimste online fashion outlet van Europa wil zijn – met het aanbieden van kindermerken verder in te zetten. Het bedrijf heeft met Puma, Denham en America Today grote kledingmerken gestrikt die een outlet met kinderkleding openen.

In gesprek met Twinkle liet Milan Daniels eerder dit jaar opmerken dat Otrium flink groeide nadat het mannenmode ging aanbieden. ‘Mannen gaat tien keer sneller dan vrouwen. Toen we begonnen met mannenlabels zijn we in anderhalve maand tijd gegroeid naar het punt waar we met vrouwen anderhalf jaar over deden.’

Household name

In de afgelopen jaren haalde Otrium 1,6 miljoen euro aan groeigeld op. Grote investeerders als Funda, Mollie en Tommy Hilfiger zagen brood in de snelgroeiende start-up en trokken de portemonnee. Dat geld gebruikte Otrium voor verdere ontwikkeling van het platform en schaling. ‘Op dit moment zitten we in een fase dat we verder kunnen gaan schalen. Ons doel is binnen een jaar een household name te worden in Nederland’, aldus Daniels.

Lees ook: 'Otrium: het perfecte vliegwiel' (Twinkle 4 2018)