Twinkle | Digital Commerce

Online verkopen lichtpuntje in 'rood' kwartaal Ceconomy

2018-08-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

De online sales bij MediaMarkt-moeder Ceconomy stegen in het afgelopen kwartaal naar 584 miljoen euro. Dat is 20,9 procent meer dan hetzelfde kwartaal in het vorige boekjaar.

In de periode april tot en met juni – het boekjaar van Ceconomy loopt niet gelijk aan een kalenderjaar – zag de groep zijn omzet afnemen(-0,7 procent) naar 4,598 miljard euro. Het aandeel online is bij Ceconomy 12,7 procent.

Plus en min

Het brutoresultaat kwam bij de retailgroep uit op 26 miljoen euro, tegenover 4 miljoen in Q3 2017. Het nettoresultaat stijgt ook, maar staat nog wel in de min: 30 miljoen euro. Vorig jaar stond dit bedrag rond deze tijd nog 49 miljoen euro in het rood. ‘We weten dat het vierde kwartaal erg belangrijk is om onze doelen te behalen’, verklaart ceo Pieter Haas. ‘Maar we hebben er veel vertrouwen in dat we onze doelen dit jaar behalen.’

Snijden

Als gevolg van deze cijfers, gaat het bedrijf in de komende vijf jaar 250 miljoen euro aan kosten besparen, onder meer door selectiever naar winkeluitbreidingen te kijken en zijn investeringen onder de loep te nemen.

In het vorige boekjaar behaalde Ceconomy nog een online groei van 23 procent, een toename van 455 miljoen euro. De omzet van de groep bedroeg in die periode zo´n 22,1 miljard euro.