Zes van de grootste Franse e-tailers gaan van start met een protestactie tegen het Amerikaanse Black Friday, in de vorm van een eigen online prijzenslag. De 'French Days' duren van 27 april tot en met 1 mei aanstaande.
De initiatiefnemers van de kortingsdagen zijn de ceo's van Cdiscount (Casino Group), Showroomprive.com, Rue du Commerce (Carrefour), Fnac Darty, Boulanger en La Redoute. Zij benadrukken dat deelname aan het evenement vrij staat voor elke Franse e-tailer; Kiabi, Monoprix en Sarenza hebben zich eveneens bereid getoond mee te doen aan de kortingsacties.
Franse e-commerce
Black Friday stuwde de internetverkopen in Frankrijk het afgelopen jaar met maar liefst 69 procent. In totaal spendeerden de Fransen het afgelopen jaar 81,7 miljard euro online; dat bedrag betekende een groei van online verkopen van 14,3 procent. Frankrijk telt 210.000 webshops en 37 miljoen online shoppers.
Black Friday
De meest recente editie van Black Friday was ook in ons land een succes. Bol.com rapporteerde de 'meeste kliks ooit', wehkamp zag 15.000 bezoekers per minuut. Het aantal bestellingen steeg zo hard dat 50.000 pakketten bij PostNL vertraging opliepen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
French days: Frans online protest tegen Black Friday
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.