Meer dan de helft van de Nederlanders is van plan tijdens Black Friday aankopen te doen en bijna de helft van deze groep stelt bewust de aankopen uit tot dit moment. Online winkels blijven favoriet.
Dit blijkt uit een onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht. Terwijl 63% van de consumenten tijdens deze koopjesdagen iets voor zichzelf wil aanschaffen, begint een aantal al met inkopen voor Sinterklaas (33%) en kerst (46%).
Vooraf oriëntatie
De helft van de koopjesjagers verzamelt uitgebreide informatie voordat ze een aankoop doen. Deze informatie haalt men voornamelijk van websites of nieuwsbrieven van winkels, gevolgd door sociale media en online reclamefolders. Advertenties die inspelen op Black Friday worden door bijna de helft (45%) van de respondenten als nuttig ervaren.
Online populair
De meest gevraagde producten tijdens de Black Friday-periode zijn elektronica, telecom en gadgets, gevolgd door kleding en schoenen en verzorgingsproducten. De Black Friday-aankopen gebeuren voornamelijk online (47%), maar daarnaast combineert men ook steeds vaker online shoppen met fysiek winkelen (nu is dat 40%, tegenover 36% in 2023).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nederlanders stellen online aankoop uit tot Black Friday