Coolblue breekt vandaag al zijn verkooprecords, laat het bedrijf weten. De nummer twee van de Twinkle100 verwacht vanavond in het drukste uur iedere seconde een bestelling.
De week voor Kerst is het altijd de drukste periode van het jaar voor Coolblue. Afgaand op de laatste dagen, wordt het vandaag de allerdrukste dag in de achttienjarige historie. Een kleine vijfhonderd medewerkers zijn in het magazijn aan de slag, de piek wordt tussen negen en tien uur vanavond verwacht.
Directeur Pieter Zwart laat optekenen:
Nog nooit was het zo druk! We verwachten vandaag tot 40 procent meer te verkopen dan de drukste dag vorig jaar. Zo’n tachtig vrachtwagens gevuld met pakketjes, zullen de komende uren ons magazijn uitrijden. Dit zijn er bijna dubbel zoveel als normaal.
Twinkle100
Met een Nederlandse online omzet van bijna 615 miljoen euro in 2016 bezet Coolblue de tweede plek in de Twinkle100, achter bol.com. In de onlangs voor het eerst gelanceerde Belgische editie staat het Rotterdamse bedrijf ook als tweede genoteerd, daar achter Amazon. Vorig jaar waren de zuiderburen goed voor 28 procent van Coolblue’s omzet.
1,2 miljard euro
Coolblue sluit dit jaar af met een omzet rond de 1,2 miljard euro, zei Zwart onlangs, een groei van ongeveer 40 procent versus de 857 miljoen euro vorig jaar. Afgelopen vrijdag opende het Rotterdamse bedrijf zijn tweede Coolblue XXL, in Den Haag. Amsterdam had drie weken eerder de primeur met het nieuwe winkelconcept.
Twinkle, de PR machine van Coolblue draait weer op volle toeren hoor. Wat een zero effort artikel.
Het is de drukste dag in de geschiedenis voor één van de grootste e-commerce bedrijven van de Benelux. Niet wereldschokkend, maar voor een vaktitel over e-commerce toch ook weer niet zo vreemd om daar wat woorden aan te wijden lijkt me.Het artikel zegt zowel iets over de groei van Coolblue als over de populariteit van deze maandag als besteldag en dit specifieke uur als bestelmoment. Andere webwinkeliers kunnen zich daarin allicht herkennen. Of niet.