Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn probeert verlaging online besteldrempel

2017-12-27
1000650
  • 1:12

Albert Heijn test al enige tijd in stilte een lagere ondergrens voor het online bestellen en thuisleveren aan huisadressen, om te peilen welke uitwerking dat heeft op het bestelgedrag van zijn klanten.

Dat meldt Distrifood. De supermarktketen, die normaal gesproken een minimale besteding van 70 euro vraagt voor een thuislevering, probeert in Delft, Purmerend, Dordrecht en Voorburg twee lagere besteldrempels uit, gelijk aan twee van zijn grootste online concurrenten: van 25 euro (standaard bij Picnic) en van 50 euro (standaard bij Jumbo).

Volgens een woordvoerder kan Albert Heijn nog niets zeggen over het verloop van de pilot en blijft het testgebied voorlopig beperkt tot de vier genoemde steden. Het break-evenpoint van een thuislevering is daarnaast afhankelijk van diverse factoren en varieert per bezorging, benadrukt de zegsvrouw. 

Albert Heijn breidde zijn Bezorgbundel-abonnement onlangs uit naar heel Nederland: voor verschillende tarieven, al naar gelang periode en piekmomenten, kunnen klanten de bezorgkosten voor hun boodschappen afkopen. Ondanks opgeschaalde capaciteit voor de kerstdagen bleek het thuisbezorgen van boodschappen voor kerstmis zo populair, dat de supermarkt evenals concullega's online werd overlopen.

Begin november rommelde het in de distributiecentra van AH Online toen een delegatie personeelsleden een petitie overhandigde over de uitbetaling van onregelmatigheidstoeslagen.