Primark bereidt zich voor op de introductie van click-and-collect. De discounter zegt een webwinkel niet rendabel te krijgen, maar zet wel stappen om online bestellingen in de winkel klaar te zetten.
Dat meldt TextilWirtschaft. Een manager van de Ierse moderetailer liet weten dat er momenteel binnen het bedrijf workshops georganiseerd worden met als thema 'click-and-collect'. Primark zou nog geen concrete lanceerdatum hebben, maar volgt ontwikkelingen in crosschannel retail, aldus de bron. De website toont sinds 2015 het assortiment, zonder bestelfunctie.
Online verkrijgbaar
Primark-klanten die niet kunnen wachten tot de introductie van click-and-collect, kunnen gebruikmaken van een alternatieve methode: Amazon biedt artikelen van de discounter via bedrijven die wél thuisbezorgen. Ook in de Duitse webwinkel van Amazon zijn Primark-artikelen te koop; het lijkt echter te gaan om kleine opkopers, die los van de discounter handelen. Vier jaar geleden zette Primark zelf een samenwerking op met Asos voor online verkoop; die bleek echter niet succesvol, nog hetzelfde jaar stopte dat verbond.
'Niet winstgevend'
Primark sprak in het verleden diverse malen zijn overtuiging uit dat online verkoop vanwege de lage prijzen niet winstgevend kan zijn: logistiek en retourzendingen zouden te duur zijn. Ondanks die notie blijven klanten van de populaire discounter hopen op een webshop; 45 procent van de Nederlandse consumenten zou er winkelen, meldde Q&A op basis van onderzoek.
UPDATE 24-11 12:00
Een woordvoerder meldt namens Primark aan Twinkle dat het bedrijf ontkent aan een click-en-collect functionaliteit te werken: 'Primark heeft geen plannen om click & collect te lanceren. Het bedrijf houdt uiteraard de ontwikkelingen in de gaten. Online communicatie met klanten via social media blijft daarbij het belangrijkste aspect.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Primark bereidt click-and-collect voor'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.