Twinkle | Digital Commerce

Japanse e-fashion reus gaat internationaal met ‘paspak’

2017-11-23
1200675
  • 0:56

Start Today ontwikkelde een revolutionair pak waarmee vijftienduizend lichamelijke kenmerken worden gemeten. Door de koppeling aan een huismerk ontstaat ‘the world's first size-free e-commerce experience’.

Sinds gisteren is de gratis Zozosuit verkrijgbaar voor leden van Zozotown, de grootste e-commerce fashion community in Japan. Amerikanen kunnen een pre-order plaatsen op Zozosuit.com, levering in de VS volgt komend voorjaar. Het pak, behangen met sensoren, communiceert via bluetooth met een bijbehorende mobiele applicatie.

Private label

Het paspak van Nieuwe-Zeelandse makelij loopt vooruit op de introductie van Zozo. Onder die naam brengt Start Today zijn eerste private label op de markt, met ‘pasgarantie’. De gedetailleerde meetinformatie wordt ook gebruikt om shoppers te wijzen op de voor hen juiste maat van andere merken.

Los Angeles en Berlijn

Start Today, opgericht in 1998, is goed voor een jaaromzet van ruim 2,6 miljard dollar op jaarbasis. Vanuit Los Angeles is begonnen met de Amerikaanse marktbewerking. Het Duitse blog ExcitingCommerce meldt dat het op één na grootste Japanse e-commerce bedrijf ook een kantoor heeft geopend in Berlijn. Susanne Burger, eerder werkzaam voor Zalando, trekt daar de kar.