Primark heeft nog maar eens bevestigd dat de succesvolle fashion discounter geen online verkoopplannen heeft. ‘Een webshop openen is makkelijker gezegd dan gedaan. De logistiek en retourzendingen zijn ingewikkeld en duur.’
Dat zegt Paul Lister, verantwoordelijk voor corporate governance bij moederbedrijf Associated British Foods, vandaag in het AD (Blendle). Hij voegt toe: ‘Wij moeten onze kosten laag houden, onze marges zijn veel kleiner dan die van concurrenten. Een webshop zit er voor ons daarom niet in.’
Offline beleving
Afgezien daarvan kan Primark bewezen goed zonder webshop, aldus Lister. ‘Mensen zijn bereid voor onze winkels te reizen. Ze nemen speciaal de trein naar een andere stad voor een middagje funshoppen. Die beleving kun je online niet kopiëren.'
Communicatie
De visie is de afgelopen jaren weinig veranderd; in 2013 zei concerntopman George Weston dat internet niet op kan tegen de winkels van Primark. Communicatie zou voor de formule veel belangrijker zijn dan e-commerce. Pas dit jaar is een groot deel van de collectie online gezet op Primark.com.
Asos
Primark deed toch enige ervaring op met online verkoop; op Asos.com was enkele maanden een selectie van het aanbod te koop. Tot een structureel vervolg van die samenwerking kwam het niet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Primark: ´Een webshop zit er voor ons niet in´
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.