Jd.com lanceert een nieuw online platform waarop merken uit het hogere segment verkopen aan Chinese consumenten. De Chinese consument - dol op kwaliteitsproducten - winkelt bij Toplife in de digitale flagshipstores van wereldwijde labels.
Toplife faciliteert niet alleen een online plek voor de luxemerken. Ook haken zij aan op de services rond marketing, fulfilment, voorraadbeheer, bezorging en customer service van Jd.com, Alibaba’s grootste concurrent in China.
Brug naar China
Grote merken als La Perla, Emporio Armani en Rimowa hebben zich inmiddels aangesloten bij Toplife. Volgens Jd.com zullen er meer labels bijkomen die geen eigen online verkoopkanaal hebben voor China. Het nieuwe luxeplatform is daarmee een brug naar de Chinese online shopper, zo meldt het bedrijf in een persbericht.
Alibaba ziet brood in luxe
Grote concurrent Alibaba ziet ook het belang van wereldwijde luxemerken in China. De onderneming lanceerde een nieuw paviljoen voor het hogere segment op Taobao en Tmall. Net als Jd.com biedt Alibaba zijn partners verschillende ‘marketing- en onmichannel oplossingen’ om online dezelfde service te verlenen als in de fysieke winkels wereldwijd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jd.com biedt premium plek aan luxemerken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.