Twinkle | Digital Commerce

Porsche zet in op on-demand leveringen

2017-10-11
1100618
  • 1:06

Porsche heeft een nieuwe manier bedacht om online aan inkomsten te komen. Met het maandabonnement Passport rijden consumenten uit de Amerikaanse pilot stad Atlanta in het Porsche-model van hun keuze.

Het instapabonnement kost de gebruiker tweeduizend dollar per maand. Maar dan heb je ook wat; in die periode kan hij een Porsche on-demand bestellen op een door hem gewenste locatie in de regio rond Atlanta. Het gaat om acht modellen, waaronder de 718 Boxster, Cayenne en Cayman S, die gedurende de maand afgewisseld kunnen worden.

Alle kosten gedekt

Daarnaast zitten alle kosten aan de auto, zoals belasting, registratie, verzekering en onderhoud, in de lidmaatschapprijs. Voor nog eens duizend dollar extra is er de keuze uit alle 22 Porsche-modellen, zoals de 911 Carrera S en de Macan GTS.

Wisselen via de app

Nieuwe leden betalen eenmalig een fee van 500 dollar. Ook wordt hun achtergrond gecheckt en de creditcard gewaardeerd. Via de Passport app is het mogelijk om de auto’s te bestellen of van model te wisselen.

Cadillac

Steeds meer automerken vinden de weg naar het digitale verkoopkanaal. Het on-demand leveren van auto’s in een abonnement is daarin redelijk nieuw, al had Cadillac eerder dit jaar de primeur in het luxere segment. In Nederland is private lease in opkomst, waar bijvoorbeeld Auto.nl in 2014 mee startte.