Twinkle | Digital Commerce

Alibaba komt met luxepaviljoen in Tmall en Taobao

2017-08-09
25101411
  • 0:59

Alibaba zet verder in op het promoten van luxeartikelen op zijn platforms Tmall en Taobao met de lancering van een speciaal digitaal paviljoen. Labels als Burberry, Hugo Boss en La Mer trappen de gefaseerde uitrol af.

Het paviljoen is voorlopig alleen op uitnodiging te bezoeken voor online shoppers in China. Merken in luxeproducten worden gevraagd om zich bij Alibaba aan te sluiten voor het nieuwe project. In de eerste fase zijn dat er vijf, schrijft Tamebay.

Zelfde luxe als in winkel

Alibaba wil dat het paviljoen, dat geïntegreerd wordt in Tmall en Taobao, dezelfde customer experience biedt als de fysieke winkels van labels. Om die reden biedt de retailgigant zijn partners verschillende ‘marketing- en onmichannel oplossingen’, die verder nog niet gespecificeerd worden.

Samen met Kering tegen namaak

Vorige week sloegen Alibaba en Kering de handen ineen in de strijd tegen namaak op de platforms van de Chinese pure player. In ruil voor de actieve samenwerking laat het Franse bedrijf zijn eerdere aanklachten tegen de onderneming van Jack Ma vallen.