Twinkle | Digital Commerce

Chinese LightinTheBox ziet omzet sterk afnemen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:01

Het Chinese LightinTheBox zag zijn omzet in het eerste kwartaal van dit jaar met 23 procent teruglopen. De webwinkel die bekend staat om zijn voordelige trouwjurken kreeg vooral minder Europese klanten over de vloer.

De totale omzet van de pure player kwam in de periode tot 31 maart uit op 67,3 miljoen dollar, 23,2 procent minder dan de 87,6 miljoen dollar van vorig jaar. Het verlies was met 2,1 miljoen dollar tegelijkertijd beduidend lager dan begin 2015 (21,6 miljoen dollar).

Europa is grootste markt
Vooral Europeanen kochten minder. De omzet van deze, belangrijkste (aandeel van 59 procent in totaalomzet) doelgroep bleef steken op 39,7 miljoen dollar na een daling van 26,9 procent. Noord-Amerikanen kochten 4,6 procent minder en brachten 21,3 miljoen dollar in het laatje. Deze groep vertegenwoordigt 31,6 procent van de omzet.

Voorspelling
Volgens ceo Alan Guo had LightinTheBox de omzetdaling al voorspeld. ‘We schatten een omzet tussen de 65 miljoen en 67 miljoen dollar in’, zegt hij volgens Internet Retailer zonder hiervoor een verklaring te geven. ‘We noteerden daarnaast voor het vierde kwartaal op rij non-GAAP profitabilty.’