Twinkle | Digital Commerce

Afhalers vaak duurder uit bij Colruyt

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:01

Klanten van de Belgische supermarktketen Colruyt betalen online vaak meer voor de boodschappen dan in de winkel, nog afgezien van de servicekosten ad 5,50 euro. De verschillen lopen op tot tientallen procenten, doordat de laagste prijsgarantie op producten kanaalgebonden is.

De prijzen in de fysieke supermarkten zijn afgestemd op de concurrenten in de buurt. In de ene regio is de klant dan ook duurder uit dan in de andere, of juist goedkoper. Online rekent de discounter landelijk dezelfde productprijzen, die dus hoger of lager kunnen liggen dan in de lokale winkel. De prijzen voor afhaalservice Collect & Go – Colruyt bezorgt geen boodschappen – zijn afgestemd op de webconcurrentie.

Prijsverschillen
Colruyt maakt geen geheim van de werkwijze en daaruit volgende prijsverschillen. Op de bestelsite is onder de veelgestelde vragen te lezen: ‘We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met afhaalpunten overal in België.’ Toch erkent het bedrijf dat klanten er niet altijd even goed van op de hoogte zijn. Het kan beter, vertelt een woordvoerster van de keten aan De Standaard: ‘De bedoeling is dat we dit gaan vastpakken.’