Twinkle | Digital Commerce

Coolblue voelt geen kredietcrisis

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 0:58

Het Nederlandse Coolblue heeft geen last van de economische malaise. Afgelopen jaar draaide het bedrijf zelfs een omzet van ruim 70 miljoen, een groei van meer dan 30 procent.

Mede-oprichter Pieter Zwart denkt te weten waarom zijn bedrijf de kredietcrisis is ontsprongen. Mensen passen hun bestedingen aan en dat doen ze alleen op onnodige producten. Digitale producten zijn echter een essentieel onderdeel geworden van de levensstijl van de Nederlander.

Vertrouwen
Voor de goede orde:Coolbluebezit in totaal 32 websites in Nederland en Belgi, waaronder laptopshop.nl en mp3shop.be. Ongeveer tien jaar geleden zag het concept het levenslicht met een webwinkel voor MP3-spelers en inmiddels zijn er vier echte winkels bijgekomen. Zwart: Klanten willen een nieuwe telefoon ook kunnen vasthouden en bovendien zorgen die fysieke winkels voor vertrouwen in de websites.

Zoals gezegd gaan de zaken dus goed voor Coolblue en volgens de oprichters zijn ze nog lang niet klaar. Er bestaan dan ook plannen voor uitbreiding in Europa, te beginnen met Walloni. Maar: Het is alleen de vraag of dat nu tijdens de economische crisis het juist moment is, twijfelt Zwart.

Bron: De Pers