Twinkle | Digital Commerce

Neem een voorbeeld aan Zooplus

2017-05-26
  • 2:44

Onze poes heeft suikerziekte. Het beestje dat altijd genoegen nam met een bordje eten, een kommetje water en een knuffel op zijn tijd, heeft ineens zorg nodig. Twee keer per dag moeten we haar met insuline injecteren. 's Ochtends om 7 uur en 's avonds om 7 uur. Ze moet eerst eten, anders gaat het helemaal mis, zo is ons verteld. En na vier uur, dus rond elven moet ze ook weer een beetje eten. Ons leven heeft er niet eerder zo geregeld uitgezien.

Wat heb je nodig voor een diabeteskat? Insuline, spuitjes, aangepast voer en een voederbak met een timer. Dat laatste is een briljante uitvinding - ik wilde dat ik die eerder had ontdekt - zodat als je niet thuisbent, toch op een bepaalde tijd een bakje voer openspringt.

En waar zoek je al die spullen, als rechtgeaarde Twinkle-redacteur? Juist. Ik kwam terecht op Zooplus.nl en ik heb genoten!

Cross-sell, up-sell, kortingcoupons, reviews, je kunt het zo gek niet bedenken of Zooplus maakt er gebruik van. Zodat daar ik mijn spullen koop (inclusief wat zakken kattengrind, zodat de verzendkosten worden geschrapt) en dat de volgende keer weer zal doen.

 

Vergroot afbeelding

Het aanbod is enorm. Wanneer je doorklikt op een product, krijg je een lijstje van soortgelijke producten en populaire producten.
Apropos, gisteren waren de 5 populairste producten in het bereik Drinkfontein & voerbak de volgende producten:

A propos! Hoe kom je erop. Jammer dat het verkeerd is geschreven. De site is van oorsprong Duits en dat zie je hier en daar ook terug. Verder krijg je nog accessoires ('supplementen') te zien die goed samengaan je voorgenomen aankoop.

Ik vind het opvallend dat er heel wat consumenten zijn die gebruikmaken van de review- en rating-mogelijkheden. Maar blijkbaar is de ene zak grind de andere niet. Het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat Zooplus er expliciet naar vraagt: Uw mening is belangrijk voor ons! Hier kunt u het product beoordelen.

Als nieuwe klant krijg ik 5 procent korting, omdat ik met creditcard betaal nog 'ns 2 procent en omdat ik me heb geabonneerd op de nieuwsbrief kan ik bij de volgende bestelling op 10 procent korting rekenen.

Wat mij betreft helemaal top. Maar vooral opvallend vind ik de mail die ik kreeg toen mijn bestelling was verzonden. Behalve praktische zaken over de aflevering stond er dit (de xxx-en zijn van mij):

Wij willen u het volgende verzoeken:

Om het verpakken en verzenden te kunnen verbeteren stellen wij het zeer op prijs als u na aflevering de staat van de levering wilt beoordelen.

Houdt u er alstublieft rekening mee dat - bij onze vaak omvangrijke en zware zendingen- sporen van transport en lichte beschadigingen, ook bij zorgvuldige verpakking, niet te voorkomen zijn.

Als u alle pakketten in uitstekende staat heeft ontvangen klik www.zooplus.nl/parcelfeedback/Axxx

Als u een of meerdere pakketten niet in uitstekende, maar wel in acceptabele staat heeft ontvangen klik www.zooplusnl/parcelfeedback/Bxxx

Als een of meerdere pakketen en de inhoud daarvan door het transport duurzaam beschadigd is/zijn klik www.zooplus.nl/parcelfeedback/Cxxx
en neem indien nodig contact op met onze klantenservice (www.zooplus.nl/contact)












Uw waardering kunnen wij indelen bij uw originele order en de daarin verzonden artikelen en artikelgroepen. Daardoor kunnen wij doelgericht de gebruikte kartonnen verpakking, opvulling en voorverpakking controleren en verbeteren. Hoe meer klanten hun waardering geven, des te beter kunnen wij statishtische opvallendheid en samenhangen verklaren. Hartelijk dank voor uw medewerking.

We kunnen gaan zeuren over taalgebruik en -fouten. Maar dit vind ik zo'n goed initiatief dat ik dat voor 'n keer 'ns niet doe.